07 August 2008

Panji Kemerdekaan..




















Malaysia..
Walau sejauh mana ku pergi
Walau dimana aku berada
Kau tetap di hati ini..

Malaysia..
Kau tanah tumpah darahku
Kau tempat ku berbakti
Menunaikan sumpah dan janji
Demi menegakkan kedaulatan negara
Demi menjaga keamanan negara
Ku korbankan segalanya..

Malaysia..
Kerana kau kami..
JALAN TEGAP GAGAH PERKASA
PANTAS CEKAP SETIAP MASA
UNTUK MEMBELA SERTA MENENTANG
REJIMEN GERAK KHAS PERGI BERJUANG

TENAGA KERJA SIANG DAN MALAM
DARI DESA DAN JUGA HUTAN
SEMANGAT PAHLAWAN MENYALA-NYALA
HANCUR LEBUR MUSUH DILAWAN

LAUT DARAT SERTA UDARA
RIBUT TAUFAN DIREMPUH JUA
SEMANGAT WAJA SEMAT DI DADA
BERE HIJAU KOMANDO KITA

DARI KOTA HINGGA KE DESA
GUNUNG LURAH DAN JUGA HUTAN RANJAU
TERSUSUN MENIKAM DADA REJIMEN
GERAK KHAS TETAP MARA


Malaysia..
Di bawah panji kau aku di lahirkan
Di bawah panji kau aku dibesarkan
Dan dibawah panji kau jugalah aku menumpang teduh
Biarlah mati dan gugurnya aku nanti
Tetap berada dibawah panjimu wahai malaysiaku..

Malaysia..
Sesungguhnya kaulah tanah air ku..

0 Komen:

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP