20 August 2008

Shima


Ku Nazhatulshima Kamarazzaman
atau lebih dikenali dengan gelaran Shima di lahirkan di Sungai Ara, Banting Selangor pada 12 September 1969. Kerjaya Shima sebagai seorang penyanyi solo bermula dengan kumpulan Shima and The Boys, sebelum mengorak langkah menyanyi solo dengan album Di Sebalik Sejuta Wajah. Album sulung Shima volume 1 (diterbitkan oleh Sani, Usop dan Siso) pada tahun 1990 telah menaikkan nama Shima sebaris dengan dengan puteri-puteri rock yang lain. Lagu ciptaan Umarul (Iklim) ini sebenarnya begitu popular pada masa itu. Shima turut juga berlakon dalam filem Merpati Putih.

Shima turut mewakili Malaysia bagi program Asia Live Special di Shanghai pada tahun 1996, anjuran NHK dan OTV




Luka Di Lukai
>> Download <<

Setelah Aku Kau Miliki
>> Download <<

Di Sebalik Sejuta Wajah
>> Download <<

1 Komen:

Die Hard Fan of Malaysian Rock Divas: Ella, Shima & Wohnen Thursday, 28 February, 2013  

terdapat beberapa fakta yg kurang tepat... terutamanya judul filem lakonan Shima adalah Sutera Putih & bukan Merpati Putih... sila kunjingi blog yg sy dedikasikan buat Shima... http://shima-the-best-singer.blogspot.com

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP