04 October 2008

Nota Yang Ke - 2 Dari Hida..

Walaupun semua hanya ada dalam mimpiku
Hanya ada dalam anganku
Melewati hidup
Rasakan abadi
Sekalipun kau mengerti
Sekalipun kau pahami
Ku pikir ku salah mengertimu
Aku hanya ingin kau tahu
Besarnya cintaku
Tingginya khayalku bersamamu
Tuk lalui waktu yang tersisa kini
Di setiap hariku
Di sisa akhir nafas hidupku

"abg.. bait2 dalam lirik ini sungguh indah dan merangkumi banyak pengertian tentang perasaan ini. bukan syg takmampu untuk mengarang sendiri tetapi syg nak berkongsi dengan abg suatu bait kata yg siap dengan melodinya. supaya abg tahu dan dpt merasai alunan muzik di hati syg tatkala syg berhubungan dengan abg. ini bait2 lirik dalam lagu Hanya Ingin Kau Tahu nyanyian Republik. oh ye bang... terima kasih sebab hadir dalam hidup syg walau abg sendiri tau syg banyak kelemahan dan kekurangan hingga syg sendiri hilang keyakinan diri. terima kasih kerana sanggup temankan syg di saat syg lagi berduka.. betapa berat beban yg syg tanggung ini dan syg cukup lega bila dpt berkongsi dengan abg. jgn diulang perkataan2 yang syg tanak dengar ye? syg tau abg nakal, suka usik syg dengan perkataan2 tu.. tp syg tanak dgr lagi sebab ajal maut jodoh pertemuan di tangan tuhan. kalau memang abg diciptakan dari rusuk syg, kita tetap akan disatukan walau apa jua halangan yg datang. jangan pecah2 hati lagi ye sebab di hati abg telah terukir nama syg.. ikhlas, Hida..."

Sayang..
Apalah erti semua ini sayang? Janganlah kau meninggalkan diriku di dalam teka-teki yang belum tahu ku mampu menjawabnya. Berterus-teranglah padaku agar bisa ku memahami gelodak jiwamu. Sesungguhnya aku juga insan sepertimu, menumpang disudut dunia mencari ketenangan hidup sebelum melangkah pergi menghadap yang maha Esa..

0 Komen:

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP