26 November 2008

Anda Mahu Menjadi Seorang KOMANDO?





Assalamualaikum..
Selamat datang kamezaim ucapkan kepada semua pelawat-pelawat yang dihormati. Semoga anda berada di dalam sihat sejahtera di samping keluarga tersayang. Tidak lama lagi umat Islam akan menjalani atau meraikan ibadah haji. Semoga hari raya aidiladha tahun ini akan menambahkan lagi seri dalam hidup kita.

Gambar di atas kamezaim ingin tunjukkan serba sedikit pahit maung yang harus ditempuh oleh seseorang insan yang ingin bergelar komando. Istilah komando adalah "COMMAN AND DO". Pasukan komando atau juga dikenali sebagai pasukan anti pengganas mempunyai kemahiran di darat, laut serta udara. Mengadakan skuadron sama ada di luar atau di dalam kawasan musuh. Mampu melakukan sebarang tugas sama ada secara berkumpulan atau perseorangan. Tidak mengira waktu dan keadaan, gunung lurah bandar dan desa, Rejimen Gerak Khas tetap mara.

Bukan senang untuk bergelar seorang komando, pelbagai latihan dan ujian harus ditempuh sebelum anda layak bergelar seorang komando. Hanya mereka yang mempunyai kekuatan mental dan fizikal yang tinggi sahaja yang mampu mengharunginya hingga penamatnya. Tidak lama dahulu, pasukan komando atau Angkatan Tentera Malaysia ada menerima kritikan dari seorang ahli politik yang menyatakan bahawa latihan komando itu adalah kejam dan satu penderaan. Pada pandangan anda, haruskah seorang yang ingin bergelar komando harus menjalani latihan ala kepondanan? Adakah musuh yang harus dilawan itu juga bersifat kepondanan? Angkatan Tentera Malaysia tidak pernah memaksa mana-mana individu untuk menjalani latihan komando. Kepada mana-mana individu yang tidak dapat menerima semua ini, sesungguhnya "Kehadiran Anda Tidak Diundang, Ragu-Ragu Sila Pulang". Hanya mereka yang ingin menyahut cabaran ini sahaja yang dialu-alukan.

Tepuk dada, tanya selera..



Anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang komando (Rejimen Gerak Khas) serta latihan-latihan komando, silalah pergi ke pautan Kategori dan klik pada Rejimen Gerak Khas.

Terima Kasih

7 Komen:

Anonymous,  Thursday, 27 November, 2008  

Nice pics :)

Anonymous,  Thursday, 27 November, 2008  

"Kehadiran Anda Tidak Diundang, Ragu-Ragu Sila Pulang" ayat ni yg tak tahan baca nih wakakakaka

fairusozza Friday, 10 April, 2009  

salam Brooo.....Lu promosi RGK je ke...tp gambar tu gua tngok PASKAU pun ade....ape pun hidup komando ATM kita

Anonymous,  Wednesday, 15 April, 2009  

ello bro..ape pun taniah atas semangat anda...terima kasih ats sokongan yg anda tunjukkan..hidup komando malaysian..harap anda akan terus memberi sokongan terhadap kami...

Anonymous,  Saturday, 13 June, 2009  

komando kita ni solat ke tidak ni? kalau tak solat..tak hebat lagi la. macamana nak pertahan agama, banga dan negara

Ekamatra Monday, 18 April, 2016  

Komando Malaysia diiktiraf antara yg terbaik di dunia dan disegani oleh negara luar. So we must proud for them...ramai yg x tahu tentang kehebatan komando Malaysia, sampai masuk History Channel. Tahniah KOMANDO MALAYSIA...Datangmu Tak Diundang, Jika Ragu Sila Pulang...

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP