05 June 2009

Sekadar Renungan..

Assalamualaikum..
Apa khabar semua? Harap sihat lah ye.. Esok ramai juga yang cuti kan dan ada juga yang terpaksa bekerja. hehe Kepada yang bekerja, selamat bekerja. Kepada yang bercuti plak, selamat bercuti. Di bawah ni ada satu video. Video ni agak ngeri dan tidak sesuai untuk tontonan pada mereka yang di bawah umur. Bagi mereka yang rasa tak seharusnya tengok, janganlah tengok. Jangan paksa diri untuk tengok. Takut nanti lain pula yang jadinya. hehe Menurut sumber, video ini di ambil di Thailand. Jom kita tengok..


video

Errrrrr..... Amacam, ok tak? Kalau ada yang dah nak termuntah, kamezaim minta maaf ye.. hehe Kamezaim pun tak pasti lagi siapa bunuh siapa. Sama ada orang Islam bunuh orang bukan Islam atau orang bukan Islam bunuh orang Islam. Itu kamezaim tak tahu ok..

Tapi, adakah semua ini harus terjadi? Yang di bunuh bukan tentera atau polis tapi orang awam yang tidak berdosa. Orang awam yang tak tahu apa-apa di bunuh macam binatang. Nyawa adalah satu anugerah yang tidak ternilai, janganlah meragut nyawa mereka yang tidak berdosa. Kerana kita juga punya nyawa seperti mereka, kita serupa saja. Kita bukan Tuhan, kita tidak berkuasa. Kita hanya berlagak saja yang kita ni berkuasa tapi hakikatnya kita ni hanya insan kerdil yang tak punya apa-apa kuasa, hanya Allah S.W.T sahaja yang berkuasa di alam semesta ini. Kalau kita bunuh mereka seperti itu, tidak terfikirkah kita macam mana agaknya kalau mereka pula yang membunuh kita sebegitu rupa?. Fikir-fikirkanlah..

Andai mereka yang di bunuh itu adalah saudara-saudara kita, marilah kita sedekahkan Al-Fatihah buat roh mereka. Moga roh mereka tenang bertemu yang maha Esa di sana. Kepada mereka yang mencetuskan keganasan, hentikanlah segera. Kerana keganasan bukanlah jalan penyelesaian yang terbaik malah ianya mampu meruntuhkan sesebuah negara. Keganasan dan peperangan adalah satu perkara yang seharusnya kita elakkan..

Renungkanlah..

2 Komen:

...mIsS chOki chOki... Tuesday, 09 June, 2009  

takot nye nk tgk lama2....
adoi...
nape la sezalim itu?
ish....

Redynne™ Wednesday, 10 June, 2009  

eeeee....rasa marah pon ye...

siapa pon yg dibunuh, mmg lah si pembunuh tu kejam nak mampos!

Allah maha mengetahui segala..

Al-Fatihah utk mereka sekiranya mereka2 adalah saudara kita..

*benci taw tengok vid keganasan camnih.. tapi nak tengok gak.. :P

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP