21 May 2008

Sepi Sebuah Kaktus

Aku pun tak tahu apa nama saintifik bagi kaktus ni.Aku tanam di depan rumah aku di kampung.Asal mula-mula aku tanam dalam pasu tapi makin lama kaktus ni lebih besar dari pasu.Jadi arwah mak aku pindahkannya ke tanah yang lapang.Aku pun dah lupa bila aku tanam pokok kaktus ni.Aku ambil dari sebuah pokok kaktus di sekitar sungai santan.Asal mulanya aku tanam 3 pokok tapi 2 lagi gugur di medan tempur.hehe Bila aku balik kampung je,pokok ni mesti ada orang tulis nama.Mula-mula sikit tapi akhirnya beginilah jadinya.Dah tak nampak rupa pokok kaktus lagi.Malang sungguh nasib kaktus ni.Sekarang ni tak tahu lah dah besar mana pokok kaktus ni.Ntah-ntah lebih tinggi dari aku agaknya..

0 Komen:

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP