11 May 2008

Selamat Hari Ibu....







Ibu..
Di sini anak mu ingin mencoretkan rindu pada mu ibu
Hari ini adalah hari ibu
Hari di mana ramai insan menyambut dengan gembira bersama ibu tersayang
Betapa gembiranya mereka bersama ibu tercinta
Riang gembira bagai tiada esok hari lagi

Ibu..
Kini kau tiada lagi
Kau pergi meninggalkan segalanya
Kau pergi meninggalkan anak-anak mu
Demi menyahut seruan ilahi
Yang telah di takdirkan buat hidup mu
Ketahuilah
Kami amat merindui mu ibu
Aku rindukan senyum tawa mu
Aku rindukan suara mu
Aku rindukan belaian kasih dari mu
Aku rindukan segala-galanya

Ibu..
Sungguhpun kau tiada lagi di dunia ini
Namun kau tetap subur di ingatan ku
Walau sejauh mana ku pergi
Walau di mana aku berada
Walau dengan siapa aku berada
Kau tetap insan teristimewa di hati ini
Biar datang seribu sebagai ganti mu
Tidak akan serupa kesucian kasih mu pada ku
Kaulah ibu ku yang satu

Ibu..
Ku bangga menjadi anakmu
Ku bangga menjadi zuriatmu
Ku bangga kerana darah yang mengalir di dalam tubuhku
Adalah sebahagian dari darah mu
Kau lahirkan aku
Kau besarkan aku tanpa kenal erti derita
Walaupun kehidupan tidak semewah mana
Namun ku tetap terasa sempurnanya

Ibu..
Setelah kau pergi
Jiwa ku terasa kosong
Bagai hidup tanpa arah
Hanyut di tengah gelombang hidup
Baru ku tahu betapa ertinya
Kau dalam hidupku
Betapa nilainya belaian kasih dari mu
Tapi kini semuanya tiada lagi
Hanya yang tinggal hanyalah potretmu
Sebagai tatapan ku ketika ku merinduimu

Ibu..
Ku sedekahkan Al-Fatihah buat mu
Moga kau di tempatkan di sisi-NYA
Akulah anakmu...


1 Komen:

[YeOp] Sunday, 11 May, 2008  

semoga roh arwah ibu anda dicucuri rahmat. al-fatihah.

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP