18 June 2008

Jiwaku Sunyi..

Aduh,aku pun tak tahu kenapa hari ni bosan sangat.Dah tak tahu nak buat apa lagi.Semua yang aku buat semuanya tak menjadi.Tengok tv tak tahu nak tengok siaran apa,nak main komputer tak tahu nak main apa.Nak keluar ambil angin pun tak tahu ke mana harus di tuju.Sebenarnya apa yang aku kejar selama ni?Apa yang aku cari selama ni?Apa yang cuba aku dapatkan selama ni?Aku pun tak tahu,aku bingung,buntu,serabut..

Kalaulah aku di beri peluang untuk kembali ke zaman silam,alangkah bermaknanya buat aku.Kembali ke zaman kanak-kanak yang sungguh riang.Yang tak tahu kenal erti susah,senang,sakit,sedih,kecewa..Apa yang tahu hanyalah nak bermain saja.Tapi semua tu tak mungkin kan terjadi,masa tetap berjalan meninggalkan semua itu.Apa yang tinggal hanyalah secebis kenangan yang pasti kan ku bawa sehingga ke saat-saat akhir nafasku kelak..

Sunyinya hidup ini hanya Allah yang mengetahuinya,terlalu sukar untuk aku gambarkannya.Terasa kosong jiwa ini,terpinggir dari masyarakat yang tidak tahu menghargai seorang insan bergelar manusia.Tapi ku yakin dan percaya,Allah tidak pernah kejam pada hamba-hambanya.Mungkin ini satu dugaan buat hidupku,apapun hidup mesti di teruskan....

2 Komen:

Adry Wednesday, 18 June, 2008  

sabarla... insyaAllah nanti mesti ada benda yang ble dibuat, saya pun pernah rasa macam tu...

Apa kata you try buat sesuatu yang tak pernah dibuat, apa jak la.. or tingkatkan amalan ka... pergi masjid ka... buat solat tahajud ka... mengaji ka.... apa apa jak la...

Anyway... happy blogging :)

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP