19 June 2008

Anak Bangsa Gugur Dalam Pelukan Nafsu


Mengapakah ini harus terjadi di dalam masyarakat kita
terutamanya bangsa melayu?

Di manakah silapnya?Siapakah yang harus di persalahkan?..
Lelaki di ciptakan untuk wanita dan wanita juga di ciptakan untuk lelaki,tidak lengkap hidup seseorang itu jika tanpa pasangannya.Di antara lelaki dan wanita,sangat memerlukan di antara satu sama lain.Selain itu,kita seharusnya taat kepada perintah Allah dan juga hukumnya.Kamezaim juga pernah melalui zaman itu,malah mungkin lebih hebat dari itu.Tapi semua itu hanya sekadar sementara,tidak membawa apa-apa erti demi sebuah kehidupan.Hanya keseronokan seketika,tapi hanya membawa kesesalan seumur hidup.Apabila nafsu telah menguasai diri,keimanan dan ketaqwaan seseorang itu akan hilang dalam sekelip mata.Kawal lah nafsu anda,jangan sampai ianya menguasai diri dan menghancurkan hidup anda.Hancurnya hati kamezaim bila melihat anak-anak bangsa gugur di dalam pelukan nafsu.Alangkah mulianya kalau mereka gugur di dalam medan perang daripada mereka gugur di dalam lembah kehinaan...

5 Komen:

yOnnA Friday, 20 June, 2008  

huh..
sangat kesian dengan remaja mcm ni.
otak letak kat mane ntah.
halal haram pun dah x reti nk beza

santai selalu Friday, 20 June, 2008  

salam..
astaghfirullahal azim..
ish ish.
x suke la mende2 mcm ni...
br jd bdk sklh dah mcm ni...
sok2 dah besar nta cane plak ek..
nauzubillah....

KZue Friday, 20 June, 2008  

Perhati pergaulan anak2 kita dan didiklah anak2 kita dgn didikan agama. Jangan di kawal terlalu ketat..ini tk boleh..itu tak boleh ..nanti dia akan buat dibelakang kita...rebellious jadinyer.

kamezaim Friday, 20 June, 2008  

terima kasih..betul tu,apa nak jadi dgn bangsa kita..jgn sampai melayu hilang di dunia..

cepotet Thursday, 26 June, 2008  

hmm.. sedih kan tengok ramai bangsa melayu jadik camni. siap bertudung tu. aduhai..

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP