20 June 2008

Malaysia Tanah Air Ku





Mahukah anda jika situasi ini berulang lagi?Melihat anak-anak kecil mati tidak berdosa,rumah yang di bina musnah dalam sekelip mata.Hancur berkecai bagai tiada penghuni,menjadi pelarian di tanah sendiri.Bagi mereka yang pernah melalui saat-saat getir itu,mungkin jauh lebih memahami apa yang tersurat mahupun yang tersirat di sebaliknya..

Negara Malaysia sudah lama merdeka,namun tidak bererti ianya akan selamanya aman.Kita harus bersedia menghadapi seribu kemungkinan dan seribu musibah yang bakal melanda negara kita yang tercinta ini.Jangan kita alpa dalam kemewahan hidup hinggakan membiar maruah negara tergadai.Mengejar pembanggunan,mengejar kekayaan dan mengejar pangkat dan juga darjat hingga kita terlupa pada ibu pertiwi yang mungkin akan bergelora dihujani peluru musuh.Pada ketika itu,harta sebesar gunung,pangkat dan darjat sudah tidak membawa apa-apa erti lagi.Hanya mampu melihat darah merah mengalir ke bumi dan musnahnya kota yang di bina selama ini..

Marilah kita sama-sama menilainya.Jangan biar tanah air kita dijajah sekali lagi,cukuplah beberapa kali tanah air kita bergelora oleh ledakan motar.Biarlah ianya menjadi sejarah yang tidak mungkin akan berulang lagi.Sama-samalah kita mempertahankan maruah negara dan juga harga diri kita sebagai rakyat Malaysia..

0 Komen:

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP