12 September 2008

Sekejam - Kejam Manusia..







Assalamualaikum,
Kamezaim pun tak tahu apa lagi nak kata setelah melihat gambar ini. Kecewa, sedih dan sebagainya setelah melihat betapa kejam sekejam-kejamnya manusia terhadap manusia yang lain. Mengapa semua ini harus terjadi sedangkan kita menumpang di dunia yang sama. Berpijak pada bumi yang nyata, berbumbungkan langit yang cantik tapi mengapa ianya harus terjadi. Dimanakah akal dan fikiran yang dikurniakan kepada setiap manusia untuk menilai yang mana baik dan buruk, yang mana intan dan kaca, yang mana dosa dan pahala..

Salahkah kalau kita mencipta perpaduan biarpun berbeza pada warna kulit dan Agama? Mengapa kita harus membunuh sesama sendiri? Mengapa harus kita biar rasa dengki dan sakit hati wujud dalam diri kita? Biarlah kita berdiri sama tinggi, duduk biarlah sama rendah. Agar kita mampu mengekalkan keamanan dan keharmonian hidup kita sebagai rakyat Malaysia. Apapun, kamezaim ingin mohon maaf andai gambar-gambar di atas agak keterlaluan. Kamezaim masukkan gambar-gambar tersebut hanyalah semata-mata untuk menjadi renungan dan pedoman buat kita sebagai manusia yang menumpang disudut dunia ini...

6 Komen:

zamz Friday, 12 September, 2008  

adeh kamezaim...takut nak tgk gambar tuh..dah tak mcm rupa org dah huhu
camana la org bleh jadi takde perasaan langsung ek

Tirana Saturday, 13 September, 2008  

Bila nafsu menguasai diri..begitu la jadinya.. Nafsu di kontrol oleh syaitan..

Kamezaim Saturday, 13 September, 2008  

betul tu..bila nafsu menguasai diri,hilanglah keimanan yg ada di dada..lelaki atau perempuan,sama saja..

meo188 Saturday, 13 September, 2008  

wah.... xsanggup nak tgk...

hentikan posting gambar mcm nieh...

ras-adieza Sunday, 14 September, 2008  

tak paham, dia kena bunuh camne tu. dan di mana?

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP