06 February 2009

Kematian Adalah Satu Kemestian..





Assalamualaikum..
Kamezaim ingin memohon maaf sekiranya gambar-gambar di atas amat mengerikan buat tontonan anda. Kamezaim cuma ingin berkongsi dengan anda dengan harapan agar kita lebih berhati-hati dan berwaspada sentiasa. Sesungguhnya malang itu tidak berbau dan ajal maut itu semuanya di tangan Allah. Kematian itu adalah satu kemestian, tiada sesiapa dapat lari dari kematian cuma yang bezanya adalah cara kita untuk menghampiri saat-saat kematian itu.

Kamezaim tahu, entah esok atau lusa kamezaim juga akan mati tapi biarlah matinya kamezaim nanti dalam keadaan yang baik dan beriman. Kejadian di atas terjadi di sebuah pusat membeli-belah di Malaysia. Rasanya tak perlulah kamezaim nyatakan nama pusat membeli-belah tersebut. Semoga keluarganya tabah menerima dugaan ini.

Berhati-hatilah walau dimana jua anda berada. Jangan terlalu riak atau gembira. Selalunya permulaan yang ketawa akan di akhiri dengan tangisan. Sentiasa peka pada keadaan sekeliling, jangan lalai walaupun hanya sesaat. Kerana lalai sesaat, menyesal seumur hidup.. Marilah kita renungkan bersama...

10 Komen:

Tirana Friday, 06 February, 2009  

Kejadian bila ni Kamezaim? Ngeri betul la tengok..

Idalara Friday, 06 February, 2009  
This comment has been removed by the author.
Idalara Friday, 06 February, 2009  

Sangat mengerikan..tk snggup nk tguk..tapi tguk gak sbb nnti kamezaim gelakkan..
Malang tak berbau...tapi kita boleh elakkan jika berhati2.

zariel Friday, 06 February, 2009  

uih... ngeri woi... sensored la sikit... :P

su Friday, 06 February, 2009  

adeh! ngeri plak tgk gambar tuh! gegel pon ade neh..huhu....

aizatbest Saturday, 07 February, 2009  

sape pnye gmba ni kamezaim?? ngeri oo..tp bgs ar,harap sume prg amik iktibar ye..ingat mati tu lagi baik dari ingat dunia..

ieyra Saturday, 07 February, 2009  

nasib baik smalam ieyra xonline....kalu ieyra terbaca entry ni ngah malam gerenti xleh tido.....asyik bayangkan kesalahan lalu aje.....syukur sangat2 masih diberi peluang untuk bertaubat.....harap dipanjangkan lagi umur ni...

Eiba Saturday, 07 February, 2009  

Kat supermarket KL kan??? Tapi ader yg citer gurl tu tetiba cam kena something..senang citer ader masalah dlaman...iyerr ke??? Eiba pun not sure...

FARIE Saturday, 07 February, 2009  

ngeri jer..
tu la owg tua2 pesan.. jgn suka/ketawa sgt..coz disebalik kegembiraan pastu akn kesedihan..
antara cepat or lambat jer ia dtg..

ihsan Sunday, 08 March, 2009  

aduh sakit nyer...die kenape???jatuh dari tingkat atas ker??

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP