09 August 2009

Baca, Fikir Dan Jawab (Bah. 2)


Assalamualaikum..
Salam ahad untuk semua. Semoga hari ini dan seterusnya menambahkan lagi keceriaan dalam hidup kita semua. Lagi beberapa hari saja lagi umat Islam akan menyambut ramadhan, terasa cepat sungguh masa berlalu. hehe Sebenarnya apa yang kamezaim nak tulis kali ini adalah ingin bertukar pendapat dengan anda semua. Itupun kalau anda sudilah. hehe Nampak tak budak dekat atas tu, dia pun tengah berfikir tu.. hehe Tadi kamezaim pergi ke kedai untuk beli akhbar. Dalam tengah-tengah baca tu kamezaim terlihat satu artikel yang cukup menarik. Menarik untuk di bincangkan atau bertukat pendapat.

Tajuk artikelnya adalah :-

" Pensyarah Dihantui Kisah Silam "

SAYA wanita berusia 24 tahun yang melalui pelbagai rintangan dalam kehidupan yang penuh noda dan dosa tetapi Allah memberi ruang untuk saya membina kehidupan lebih baik.Sekarang saya baru menamatkan kursus dan akan memulakan kerjaya pensyarah di institusi swasta. Mungkin itu rezeki dan usaha saya untuk membalas jasa dan pengorbanan ibu bapa yang bersusah payah untuk saya.

Yang mengganggu fikiran saya sekarang adalah kehidupan masa lalu. Sebelum ini hidup saya sentiasa bergelumang maksiat. Ketika di kampus, saya pernah terjebak dengan cinta pengkid.

Saya menjalin hubungan sejenis hampir dua tahun dan naluri saya sangat mencintai perempuan. Kemudian hadir seorang lelaki yang membawa saya keluar dari kancah hidup sonsang itu.

Malangnya, selepas saya dapat menerima kehadirannya, lelaki itu pula sering menggoda saya sehingga saya akhirnya terlanjur tiga kali bersamanya. Lebih memilukan, hasrat kami untuk berkahwin tidak kesampaian kerana tidak mendapat restu keluarga.

Dang Setia, sejak itu saya sering berasa ketagih. Saya boleh dikatakan memiliki rupa yang cantik, oleh itu ramai lelaki sering memikat saya.

Masalahnya, bila saya ikhlas menerima mereka sebagai kekasih, saya dikecewakan. Selepas tubuh saya mereka nikmati, saya ditinggalkan.

Saya sangat menderita setiap kali ditinggalkan. Memang itu kesilapan saya kerana tidak dapat menahan nafsu. Bukan seorang yang pernah meniduri saya, tetapi sembilan lelaki.

Mereka adalah bekas kekasih saya atau sekadar kawan sekerja. Kadangkala saya terasa diri ini jijik sangat.

Sekarang saya berusaha memperbaiki kehidupan. Saya ingin buang jauh-jauh kehidupan lampau dan mahu kehidupan kini serta akan datang menjadi lebih baik. Saya rasa berdosa dengan keluarga kerana mereka menganggap saya anak yang baik.

Terkini, sejak dua bulan lalu saya bercinta dengan seorang lelaki yang baik. Dia menerima saya seadanya dan membawa saya berjumpa keluarganya. Walaupun tahu saya bukan dara lagi, dia tetap ingin saya berubah dan hidup gembira.

Masalahnya, saya tidak pernah menceritakan secara terperinci sembilan lelaki pernah menjamah tubuh saya. Perlukah saya menceritakan semua itu?

Sekarang saya ingin bertaubat, persoalannya adakah saya masih diterima Allah? Mungkinkah saya akan dijangkiti HIV kerana sering bertukar-tukar pasangan seks dan bagaimana langkah terbaik untuk memperbetulkan kehidupan?

ZANA

* Sumber : Dang Setia, Harian Metro.

Jawapan dari Dang Setia memang sudah ada, nak tahu apa jawapannya silalah beli sendiri akhbar tersebut.. hehe Tapi sekarang kamezaim nak tahu apa pula jawapan dan pendapat dari anda semua. Manalah tahu secara tidak langsung kita dapat membantu saudari Zana ini. (Itupun kalaulah dia terbaca blog ini).. hehe

2 Komen:

ayinn Sunday, 09 August, 2009  

ermm,,
payah gk,...
tp yg dah lalu biarkan berlalu...
mmg mnusia neh penah silap,..
tp kesilapan tu bknkah sebagai batu loncatan utk tidak melakukan kesilapan lagi,..

ye x??

Kamezaim Sunday, 09 August, 2009  

mmg manusia tak kan dapat lari dari kesilapan.. dan manusia jugalah yg sengaja mencari kesilapan itu.. hehe

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP