27 September 2009

Memori Menjelang Aidilfitri..

Assalamualaikum..
Alhamdulillah, raya aidilfitri tahun ini semuanya berjalan dengan lancar dan selamat. Bersyukur kamezaim kerana akhirnya terubat jua kerinduan yang telah sekian lama membekam di hati ini terhadap ayahnda kamezaim. Kamezaim mula bertolak ke kampung pada hari khamis pukul 9:00 PM. Sampai di kampung pada pukul 3:00 AM. Ketika menyusuri jalan ke rumah, terasa sunyi dan syahdunya. Sudah tiada lagi kemeriahan syawal seperti tahun-tahun sebelumnya. Segalanya sudah berubah. Kerana terlalu letih, setibanya di rumah terus kamezaim tidur. hehe Masa tu ayahnda kamezaim tiada di rumah, dia terpaksa bekerja.

Dekat bawah ni ada beberapa gambar yang sempat kamezaim ambil untuk di jadikan kenang-kenangan.

"Ini adalah Ayahnda kamezaim"



"Ini pula adalah anak dara pinggitan. Kuikuikui..
Kalau dia baca mampus kamezaim.. hehe
Ini adalah kakak kamezaim yang nombor 2.
Masih single but still available. hehe"




"Ini anak buah kamezaim. Anak dari kakak kamezaim
yang nombor 1. Nama dia Husna. Yang dok tidur tu maaf ye,
gambar terlekat sekali.. haha"










"Ini anak buah kamezaim juga, nama dia Zarif Ikhwan.
Anak abang kamezaim yang nombor 4.."


"Ini anak buah kamezaim yang lagi satu.
Sebelah kiri tu Husna yang tadi dan yang sebelah kanan tu
adalah abang dia. Nama dia Afnan.
Anak buah kamezaim yang paling degil sekali!!.."





"Yang ini pulak macam mana nak citer ye..?? hehe
Ni semua keluarga sebelah sepupu kamezaim.
Ayah diorang ni adik kepada arwah mak kamezaim.
Yang baju merah dan yang tudung merah tu belum kahwin lagi.
Sesiapa yang nak mengorat, silalah.. hehe"





"Dan yang ini pula gambar di ambil ketika
tetamu datang ke rumah untuk beraya di pagi syawal.."




"Ini adalah video yang dirakam oleh kamezaim. Video ini pada asalnya adalah untuk menceritakan bagaimana cara untuk membuat ketupat. Tapi akhirnya semua sekali terlekat dalam video ini. hehe"

video

> Barisan Pelakon <

Zanariah (Kakcik) - Tukang Balut Ketupat.
............... (Bang E) - Juri Balut Ketupat.
Zarina (Kakna) - Tukang Mesin Nyok (Kelapa).
Zakaria (Abah) - Juri Masakan.
Noraziah (Kak Azie) - Pengasuh Sementara.
Husna & Afnan - Pembantu Jurukamera.
Zarif Ikhwan - Pelakon Tambahan.




* Al-Fatihah buat bonda kamezaim yang telah kembali ke rahmatullah pada 02 September 2007. Semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat. Walau hari-hari mendatang ku tempuhi hidup ini tanpa dirimu, terpaksa jua ku mengharunginya. Siapalah aku untuk melawan takdir yang sudah tertulis. Sesungguhnya aku redha tatkala ku kehilangan sebutir permata yang selama ini sentiasa menyinari di setiap langkah perjalanan hidupku. Bonda, kaulah ibuku yang satu..

2 Komen:

cahayachenta Monday, 28 September, 2009  

selamat hr raya kamezaim...meriah ye raya kat kg..

Kamezaim Monday, 28 September, 2009  

Selamat Hari Raya juga my darling cahaya cinta raihan a.k.a rabbani.. hehe jgn marah yerr.. kuikuikui meriah? blh lah.. hehe

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP