13 November 2010

Kenapa Dan Mengapa...

Assalamualaikum & sakam sejahtera buat semua teman-teman lama ku di sini..

Wah, memang dah lama kamezaim tak guna blogspot ni.. hehe Biasalah, sebelum ni kamezaim guna site lagi satu iaitu www.kamezaim.com tapi sekarang kamezaim terpaksalah guna blogspot ni balik sebab kamezaim malas nak renew domain tu. hehe Wahai teman-temanku sekalian, semoga sihat dan ceria hendaknya. Hari ni sabtu, kebetulan pula hari ni dan esok cuti, so tak ada apa nak buat. Tu yang terfikir balik untuk hidupkan kembali blogspot ni.. hehe

Tak tahu mana nak pergi, kereta pula rosak.. Hurmmm Nak duduk kat rumah je, terasa seribu satu tak jadinya.. huhu Biasalah, kamezaim dah biasa keluar, pergi sana, pergi sini tiba-tiba nak duduk saja kat rumah.. Perghh... rasa macam hidup ni tak lengkap je.. hehe

Ntahlah, kamezaim sebenarnya tengah terasa sedikit kecewa dengan seseorang. Baru semalam kamezaim call dia, dengan harapan dapatlah bercakap, mendengar suara dia tapi apa kan daya, lain yang diharap lain pula yang jadinya.. Kenapalah perempuan ni hanya fikirkan diri sendiri?. (Tak semua lah). Di bibir kata cintalah, sayanglah, rindulah tapi perbuatan dan cara tidak sama seperti di bibir.. Mengapa ya..??.

Adakah "Manis kata di bibir saja tapi di hati lain bicaranya.." hehe Bila dia dah terlalu marah lah kononya, dia ingat dia saja yang tengah marah.. hurmm Macam-macam keluar dari mulut dia.. Ada ka patut semalam dia kata dia menyesal mengenali kamezaim lah, tak nak dengar suara kamezaim lah hanya kerana kamezaim tanya dia kenapa sejak dua menjak ni dia macam tak ambil peduli kat kamezaim.. Ye lah, kamezaim pun perlukan perhatian dari dia jugak.. Walaupun bukan 24 jam sehari tapi sekurang-kurangnya luangkanlah sedikit masa untuk kamezaim. Ni yang dia tahu, lepas balik kerja terus main FB. Lepas tu dah dekat-dekat dia nak tidur baru nak sms kamezaim.. Baru sempat 2,3 sms dah dia kata nak tido.. Hurmm...

Kamezaim tegur dia pun untuk kebaikan bukan untuk keburukan.. Tapi dia seolah-olah tak dapat nak menerimanya.. Dia anggap macam semua yang dia lakaukan tu semuanya adalah betul.. Kenapa ada juga perempuan macam tu ya.. Kami bercinta pun baru 2,3 hari tapi dah lama dah.. Dan kamezaim pun dah memang betul-betul menyintai dia tapi kenapa baru sekarang dia tunjukkan siapa diri dia.. Hurmm.. Nak menyesal pun dah tak berguna, benda dah terjadi. Kadang-kadang kamezaim terpaksa mengalah biarpun terpaksa makan hati kamezaim sendiri asalkan perhubungan yang telah sekian lama terbina ni mampu untuk terus bertahan tapi sampai bila??.. Sampai bila kamezaim nak berterusan makan hati sendiri...

Kamezaim tahu dia ramai peminat yang terkejar-kejar kan dia, Ex-bf dia dulu pun masih mencuba untuk menawan dia kembali dan mungkin kerana itulah kot dia jadi begitu.. Mungkin hatinya sudah berbelah-bagi.. Nasihat kamezaim tak nak dengar tapi apa boleh buat, mungkin inilah juga akibat bercinta dengan seorang yang wanita yang cantik rupanya.. Hurmm..

Bila kamezaim diamkan diri mahupun menyepikan diri seketika, dia mula mencari kamezaim. Bila kamezaim hadir semula depan mata dia, dia tak pernah pun nak menghargai.. Hurmm.. Kamezaim pun tak tahu apa lagi nak buat. Terus-terang kamezaim kata, kamezaim memang betul-betul sayangkan dia tapi kenapa ini balasannya terhadap seorang insan yang benar-benar menyintai dia dengan sepenuh hati.. Kenapa..

Kamezaim sentiasa berdoa pada Allah semoga dia dapat berubah ke arah kebaikan dan dapat jadi seorang insan yang pernah kamezaim kenal dulu. Kamezaim tak nak hubungan ni berakhir begitu saja, kamezaim nak bina kehidupan bersama dia.. Andai dia terbaca coretan ini, ketahuilah yang Abang benar-benar ikhlas mencintai Sayang.....

3 Komen:

Qasih Friday, 19 November, 2010  

Salam kamezaim..

lama rasanya tak bertukar bicara.. terdiam seketika Qasih membaca coretan rasa di sini. Qasih tak pandai berkata-kata cuma sekadar berkongsi fikir.. dan saling mengingatkan agar tidak teralpa...

"Berpadalah dalam memberikan kasih
juga beringatlah dalam menyemai sayang agar bila kecewa berada antara keduanya.. diri masih punya cinta."

Kamezaim Sunday, 21 November, 2010  

Terima kasih Qasih.. Sudah lama tidak mendengar khabar dari Qasih..

.: MISRAINI WAZIR :. Tuesday, 24 May, 2011  

Salam...
tak apalah abg kamezaim...
secara fitrah, manusia hanya menghargai setelah kehilangan...

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP