17 April 2008

Ayahku Kahwin Lagi...

Aduh,ayahku kahwin lagi..Apa boleh buat,sudah suratan agaknya.Setiap manusia ada kemahuan & kehendaknya yang tersendiri.Ikutkan hati memang aku tak nak ayahku kahwin lagi tapi siapalah aku untuk menghalang kehendaknya.kalau itu keputusannya,aku sebagai anaknya tetap merestuinya.Lagipun aku berada jauh darinya,tak dapat nak jaga dia tiap-tiap hari jadi biarlah dia kahwin lagi..Asalkan ayah ku bahagia sudah.Tapi,walau seribu indah di mata ayah ku namun tidak di hati ku.Di hatiku hanya ada satu ibu,walaupun kini dia sudah tiada lagi namun ianya tetap di hatiku.Aku tetap mendoakan kebahagiaan ayah aku bersama pilihannya dengan harapan,dia mampu menjaga ayah aku.Aku harap pilihan ayah aku tak salah.Kalau dia yakin dengan pilihan dia,teruskanlah niat murni itu.Serius aku cakap,aku memang tak suka dekat dia tu.macam bagus je.Mengada-ngada plak tu,menyampah aku di buatnya.Suruh ayah aku pakai inai rambut lah,jangan potong rambut pendek lah..Ntahla,apa nak jadi..dunia...dunia....Aku bercinta pun tak sampai macam tu..hehehe

Ayahku kahwin lagi
Dengan si janda jelita
Riang rasa hatinya
Mendapat isteri yang muda

Tapi ku sedih sekali
Kenang ibu yang ku kasihi
Tempat ibu sukar diganti
Tapi ayah kahwin lagi

Kini ku membawa diri
Tempat bermanja jauh sekali
Ibu sudah dahulu pergi
Tapi ayah kahwin lagi
Ayah kahwin lagi

1 Komen:

Anonymous,  Thursday, 17 April, 2008  

Klu itu kehendak orang tua, kita sebagai ank mmg kena redho.Kita pun tak tahu apa yg ada dalam hati dia n apa yang dia rasa.....cuma,doakan kebahagiaan mereka.... :)

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP