02 May 2008

Tinggal Kenangan..

Mesin ini di gunakan untuk mengadun tepung untuk di jadikan kuih.Ianya di gunakan oleh arwah mak aku setelah sekian lama arwah mak aku bersusah payah mengadun tepung menggunakan tangan.Dia kumpul duit hasil jualan kuih nya lalu membeli mesin ini.Harga mesin ni pada ketika itu adalah RM 2500.00.Dulu masa arwah mak aku ada,tiap-tiap pukul 3 pagi mesti aku terbangun sebab bunyi mesin ni buat aku tido tak lena.Kadang-kadang satu rumah terjaga sebab mesin ni.hehehe Bunyi dia siap boleh dengar jiran sebelah rumah.Tapi sekarang,semua itu sudah tiada lagi.Kini sunyi bagai tiada erti lagi.Setelah arwah mak aku pergi meninggalkan kami,mesin ini ibarat hilang nakhodanya.Terpinggir di sudut yang sepi tanpa sentuhan dan belaian dari tuan nya.Dia bagai turut berduka setelah kehilangan teman setianya.Ku pasti,mesin ini juga kan mengerti bahawa di dunia ini tiada yang kekal.Yang hidup pasti kan pergi jua..

2 Komen:

nanonano Saturday, 03 May, 2008  

xbley dibiarkan cmtu je..
syg mesin tu dah la mahal,
cube manfaatkannye,
buat kueh bley mkn ptg2 :)

KeL@T Saturday, 03 May, 2008  

ha'ah... btoi tu nanonano... x sumer ade mesin cenggitu... ti kalo x gune... rusak lak... lagik syg... huhuhu...

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP