15 July 2008

Ingatkah Kita?

Ingatkah kita pada saat-saat ini?Atau kita sudah lupa kerana terlalu leka mengejar kemewahan hidup.Tidak terfikirkah kita bahawa kita akan menempuh keadaan ini suatu ketika nanti?

Kaulah yang hebat,akulah yang lemah.Kaulah yang kaya,akulah yang miskin.Kau punya pangkat yang tinggi,aku hanya seorang insan biasa.Kau tinggal di rumah mewah,aku hanya tinggal di rumah teres.Kau ada kereta BMW,aku hanya ada motosikal buruk.Kau makan pizza hut,aku hanya makan nasi putih dan telur.Kau isteri ada 4,aku seorang awek pun tak ada.Rasa-rasa kau terfikir tak,biarpun kau punya segala-galanya dan aku serba kekurangan,namun bila kita mati nanti kita tetap pergi tempat yang sama.Masa hidup kau tak pandang orang macam aku ni,konon-konon jijik dan tak ada class..Tapi bila mati,kenapa kau pergi tempat yang sama macam kami?kenapa kau tak pergi tempat yang di perbuat dari mas dan perak?Mana harta-harta kau,kenapa tak bawa sekali?Adakah tak muat nak letak dalam liang lahat?

Sama-samalah kita fikirkan..

7 Komen:

azza Tuesday, 15 July, 2008  

salam..
sekurang2nya kita leh muhasabah diri kan..

shahliza94 Wednesday, 16 July, 2008  

Taraf dan kedudukan manusia sama sahaja di sisi Allah. Yang membezakan antara mereka hanyalah taqwa.
Tapi ramai manusia terlupa akan fakta tersebut..
yang kaya disanjung tinggi, yang miskin diperlakukan seolah2 tiada harga diri....

echah_syed Wednesday, 16 July, 2008  

inilah pentas dunia namanye yg papa & hina dikeji tp diakhirat sana kita tetap sama.

apapun jika nikmat dunia dicari..akhirat tidak dilupa kita laa insan yg paling bertuah.betol tak..??

echah_syed Wednesday, 16 July, 2008  

dunia dicari akhirat tak dilupai..insyaALLAH sume akan selamat.betol tak..??

cHeRyNa PiReS Wednesday, 16 July, 2008  

macam agak scary posting kali nieh...kamezaim napekah anda selalu bersedih?

husz_nie Thursday, 17 July, 2008  

insaf sekejap baca entri ni

Akak Thursday, 17 July, 2008  

Salam kamezaim..

Sesesakli pernah juga terfikir mcm tu, tapi alhamdulillah selalunya bersyukur dengan apa yg ada..

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP