16 May 2009

Selamat Hari Guru..




Assalamualaikum..
Apa khabar semua? Harap sihat-sihat lah ye.. hehe Kamezaim nak ucapkan Selamat Hari Guru kepada mereka yang bergelar guru. Terima kasih kamezaim ucapkan kepada cikgu-cikgu yang telah mendidik kamezaim pada suatu ketika dulu. Segala jasa dan pengorbanan mu akan ku abadikan di dalam memori ini. Tanpamu aku tak mungkin bisa mengenal huruf dan tanpamu jua tak mungkin aku bisa mengira darab, tolak, tambah dan bahagi. hehe Tapi bukan semua orang yang bergelar cikgu adalah benar-benar cikgu. Ada juga yang hanya mementingkan diri sendiri malah langsung tidak ambil peduli hal-hal anak muridnya. Sampai sekarang kamezaim tak lupa apa yang seorang cikgu kamezaim ni kata pada kamezaim,.. " Korang nak belajar atau tak, cikgu tak kisah. Sebab, cukup bulan cikgu dapat gaji..". Adakah itu jiwa seorang guru? Dimana tanggungjawabnya untuk mendidik anak bangsa? Renungkanlah..

Kenangan zaman sekolah adalah kenangan yang cukup best sekali.. hehe Dulu kamezaim datang sekolah pukul 7.30 pagi, masuk kelas tunggu sampai cikgu ambil kedatangan. Lepas tu cikgu pandang je papan hitam nak menulis, separuh kelas dah hilang.. hehe Termasuklah kamezaim.. haha Nak keluar pintu depan takut sebab ada pak guard, apa lagi panjat lerr pagar belakang sekolah. Selalunya lepas je, no problem.. Tapi ada juga yang kantoi.. hehe Kamezaim kena tampar dengan cikgu disiplin sampai merekah kulit muka. Darah jangan cakap lerr.. hehe Buntut ni jangan citer lah, dah lali kalau setakat dengan rotan cikgu yang ada perlbagai size tu.. haha Bergaduh sana, bertumbuk sini.. Dengan cikgu pun bergaduh.. Baling menja, baling kerusi.. Dah macam pesta pun ada.. haha Kira sekolah kamezaim dulu tu kena order kerusi meja tiap-tiap bulan lerr.. haha Kalau setakat rokok, biasa je.. haha Tak payah beli bawa masuk sekolah, dalam sekolah tu pun dan ada supplier.. haha Rasa-rasa korang sape? hehe Jangan terkejut ok, supplier tu adalah cikgu disiplin tu jugak. hehe Dia cakap, kalau nak hisap rokok boleh tapi kena hisap sekali dengan cikgu. Dekat sekolah tu ada bilik khas untuk cikgu merokok. Lepas makan je mesti terus pergi ke bilik tu,.. Kamezaim pun tak tahu kenapa dulu dia bukan main marah kalau kami hisap rokok tapi sekarang dia pula yang jadi pembekal rokok.. hehe Mungkin dia pun dah tak larat nak marah kami lagi kot masa tu.. haha

Masa kamezaim dalam kelas, ada seorang cikgu ni kan..kan.. Dia ajar sains. Cikgu ni belum kahwin lagi tapi pakaian dia fuh.. Macam Madona.. haha Bila berjalan je mesti buntut cikgu ni bergoyang ke kiri pastu ke kanan.. haha Yang dekat atas tu jangan citer lah beb, dah macam buah pelam luruh tapi tersangkut dekat celah ranting.. wakakaka Masa cikgu ni mengajar je mesti penuh kelas, sorang pun tak ponteng. Kalau demam pun nak juga datang sekolah.. haha

Tapi, mungkin sekarang kebanyakan cikgu yang mengajar kamezaim dulu dah tiada lagi. Seorang demi seorang kamezaim dapat berita yang mereka dah meninggal ataupun dah bersara. Rasa kalau dapat jumpa mereka lagi tentu best kan, tapi kamezaim sendiri pun dah tak tahu mana mereka berada sekarang. Rasa teringin je nak masuk sekolah balik, boleh lari sana sini. Boleh kena penampar dengan cikgu, boleh kena rotan dengan cikgu, boleh tengok buntut cikgu.. haha Apapun, kamezaim nak ucapkan selamat hari guru kepada mereka yang bergelar guru. Tidak lupa juga pada blogger-blogger seperti Cikgu Azi (Tirai Hidup), Cikgu Iman (Secebis Keajaiban), Cikgu Azza (Sedetik Hati), Cikgu Su (Suzanalelawatty), Cikgu Yuziyana dan lain-lain lagi.. Semoga anda semua terus menabur bakti setulus hati demi mendidik anak-anak bangsa..



P/s - Kalau cikgu disiplin macam gambar di atas ni ok tak rasa-rasa korang? haha

3 Komen:

joegrimjow Monday, 18 May, 2009  

ku hanya gelak xhabes2
kekekeke

ac ooh ac

Eiba Wednesday, 20 May, 2009  

Hahahahahahhahaha...rasa cam familiar jer pics kat atas tu?? it's AC mizal kan... kahkahkah...(gelang sambil guling2...)

Ai Adachi Wednesday, 20 May, 2009  

cikgu nie mesti best kn
mesti lawak gile
bile die mgajar
dlm hati mesti nk gelak smpai guling2 atas lantai
wakkaka

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP