28 July 2009

Suratan Kasih..


Aku kecewa..
Itulah yang ingin ku katakan padamu
Dengan harapan kau tahu dan mengerti
Betapa sakitnya jiwa ini diperlakukan begini
Adakah kau tahu semua itu sayang..

Aku sedih..
Bila kau buat diriku bagai orang asing
Kau layanku bagai aku ini tiada bererti buatmu
Mengapa semua itu harus terjadi
Tatkala aku mula merasa bahagia..

Kasih..
Aku cuba untuk buat kau memahami diriku
Tapi ternyata kau langsung tidak memahami aku
Apa lagi yang harus ku nyatakan padamu
Agar kau bisa memahami kesukaran hidupku..

Senyuman sentiasa terukir dibibirku
Tapi di hatiku tiada siapalah yang tahu
Betapa derita dan terseksanya
Di dalam menempuh kehidupan
Yang penuh dengan ranjau ini..

Aku ketawa ramai yang tahu
Aku menangis tiada siapa yang ambil tahu
Sakit demam segalanya ku tanggung sendiri
Tiada tempat untuk ku mengadu
Tiada pepohon untuk ku menumpang kasih
Adakah kau mengerti semua itu sayang..

Sayang..
Lepaskanlah tanganku
Andai itu yang kau mahu
Berlalulah dari hidup ku ini
Andai itu yang terbaik buatmu
Aku tidak mampu beri kemewahan kepadamu
Aku tidak mampu menurut segala kemahuanmu
Apa yang mampu ku beri hanyalah segenggam setia
Berserta keikhlasan kasih dan kesucian cinta..

2 Komen:

Unknown Tuesday, 28 July, 2009  

hi kamezaim.. makin puitis pulak puisi awk ni....

Pelawat Setia :

Siapa Kamezaim? :

My photo
hanyalah insan biasa yang menumpang di satu sudut dunia ini. Mencari kebahagiaan dan ketenangan hidup sebelum melangkah pergi..

Nukilan Popular :

(c) Copyright - Ini adalah blog peribadi hak milik kamezaim. Sebarang peniruan tanpa kebenaran pemilik adalah DILARANG sama sekali.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP